Saturday, November 8, 2014

SEMINAR REMAJA MUSLIM USIM 2014

Syabas dah tahniah kepada Para Pelajar Tahun 4 Fakulti Ekonomi dan Muamalat USIM diatas penganjuran “Seminar Remaja Muslim” sempena Konvensyen Keusahawanan Islam “ICEPS 10”. Syabas dan setinggi penghargaan patut diberikan kepada para peserta yang hadir. Kalian adalah terbaik!!!


KEHEBATAN BAGINDA NABI S.A.W

Kupasan berkenaan kehebatan Baginda Nabi s.a.w memang tiada noktahnya. Setiap kali MGR mengendalikan program atau bengkel pasti ada sahaja inspirasi dan maklumat-maklumat baru yang terbit dari benak pemikiran. Pakej Modul dan aktiviti yang dijalankan sepanjang hampir 2 jam memberikan ruang dan peluang untuk MGR berkongsi denyut nadi untuk membuatkan para peserta dapat merasakan keperluan mereka kepada Rasul s.a.w.  

Menjanakan maklumat-maklumat yang digarap dari pelbagai sumber bacaan ditambah  dengan pengalaman mengendalikan seminar dan bengkel adalah sesuatu yang sukar. Ini kerana “audience” yang pada mulanya dikatakan akan hadir menarik diri saat akhir. Maka “audience” yang ada perlu disantuni dengan sebaik mungkin. Ini kerana semua yang terlibat dari mula sehingga akhir telah mengifakkan masa yang amat berharga untuk tujuan mendapat input-input segar yang mampu di hadam dan dicernakan dalam hidup.

GOLONGAN SASAR “AD-HOC”

Membina  pakej bermodul untuk golongan sasar “ad-hoc” amat memeritkan. Ini kerana minda perlu dikerah memikirkan input dan aktiviti dalam masa yang amat singkat. Hanya cetusan idea dari Allah s.w.t yang Maha Bijaksana yang mampu memberi kekuatan. Alhamdulillah modul dan aktiviti dapat di sempurnakan sebaik mungkin. Alhamdulillah kelihatan para peserta hampir 99.9% memberikan respon yang amat mengujakan. Sampai bertemu lagi dan selamat beramal dan Selamat berusaha mencintai Rasul sepenuh hati.

   

Diantara Gambar-gambar sekitar Seminar yang dianjurkan:














Salam Hormat dari Motivasi Gaya Rasulullah (MGR)


Dr.Hj.Mohd Khairul Nizam Zainan Nazri.


No comments:

Post a Comment